العنوان

رنگارنگ

العنوان

رنگارنگ

چقدر اخلاقت به پیامبر نزدیک است ؟

سلام دوست من  

خداوندپیامبر مکرم اسلام را بهترین الگو برای همه ما معرفی نموده است . ایشان صفات اخلاقی منحصر به فردی داشتند . دوست داری بدانی آیا اخلاق تو به پیامبر نزدیک است یا نه  (همش  ده ثانیه کار داره ) پس به این حدیث که از  کتاب اصول کافی ج۲، ص۲۹۱حدیث۹ نقل شده توجه کن :

 

اَلا اُخْبِرُکُمْ بِاَبْعَدِکُمْ مِنّى شَبَها؟ قَالُوا: بَلى یا رَسولَ اللّه‏ِ. قالَ: اَلْفاحِشُ الْمُتَفَحِّشُ الْبَذى‏ءُ، اَلْبَخِیلُ، اَلْمُخْتَالُ، اَلْحَقودُ، اَلْحَسُودُ، اَلْقاسِى الْقَلْبِ، اَلْبَعِیدُ مِنْ کُلِّ خَیْرٍ یُرْجى، غَیْرُ المَاْمونِ مِنْ کُلِّ شَرٍّ یُتَّقى؛

 

آیا شما را از کم شباهت ‏ترینتان به خودم آگاه نسازم؟ عرض کردند: چرا، اى رسول خدا! فرمودند: زشت گوىِ بى آبروىِ بى شرم، بخیل، متکبر، کینه توز، حسود، سنگدل، کسى که هیچ امیدى به خیرش و امانى از شرش نیست.  

 

نظرت چیه امیده از این آدما نباشی ؟

لزوم آموزش زبان انگلیسی

سلام دوست من  

 

آیا تا حالا فکرش رو کردی که اگر یک زمانی به یک کشور خارجی مسافرت کنی ، یا غیر ارادی مجبوری در یک کشور خارجی زندگی کنی وزبان آن کشور رابلد نباشی چه می شود . از چیز های بسیار ضروری در عصر حاضر یاد داشتن حداقل یک زبان خارجی است! واین در مدارس رسمی ما امکان پذبر نمی باشد لذا توصیه می شود که این زبان خارجی اولا زبان انگلیسی باشد ثانیا هر چه زودتر اقدام به یاد گیری آن بکنی زیرا هم به درد چت می خورد ! وهم مسافرت !  وهم ... مگر نه ؟ همچنین آن را در آموزشگاه های معتبر یاد بگیر که آموزش ابتدایی وشیوه آموزش بسیار حائز اهمییت است .  

 

نظر تو چیست ؟

مهر مادر

سلام دوست من :  

 

 روز مادر را به همه مادران عزیز تبریک می گویم و شاهکار مرحوم ایرج رابه آنها تقدیم می کنم :  

 

گویند مرا چو زاد مادر ، پستان به دهن گرفتن آموخت
شبها بر گاهواره من ، بیدار نشست و خفتن آموخت
دستم بگرفت و پا به پا برد ، تا شیوه راه رفتن آموخت
یک حرف و دو حرف بر زبانم ، الفاظ نهاد و گفتن آموخت
لبخند نهاد بر لب من ، بر غنچه گل شکفتن آموخت
پس هستن من ز هستن اوست ، تا هستم و هست دارمش دوست
شد مکتب عمر و زندگی طی ، مائیم کنون به ثلث آخر
بگذشت زمان و ما ندیدیم ، یک روز ز روز پیش خوشتر
آنگاه که بود در دبستان ، روز خوش و روزگار دیگر
می گفت معلمم که بنویس ، گویند مرا چو زاد مادر ، پستان به دهن گرفتن آموخت
گویند که می نمود هر شب ، تا وقت سحر نظاره من
می خواست که شوکت و بزرگی ، پیدا شود از ستاره من
می کرد به وقت بی قراری، با بوسه گرم چاره من
تا خواب به دیده ام نشیند، شبها بر گاهواره من، بیدار نشست و خفتن آموخت
او داشت نهان به سینه خود، تنها به جهان دلی که آزرد
خود راحت خویشتن فدا کرد ، در راحت من بسی جفا برد
یک شب به نوازشم در آغوش ، تا شهر غریب قصه ها برد
یک روز به راه زندگانی، دستم بگرفت و پا به پا برد، تا شیوه راه رفتن آموخت
در خلوت شام تیره من، او بود و فروغ آشیانم
می داد ز شیر و شیره جان ، قوت من و قوت روانم
می ریخت سرشک غم ز دیده ، چون آب بر آتش روانم
تا باز کنم حکایت دل ، یک حرف و دو حرف بر زبانم ، الفاظ نهاد و گفتن آموخت
در پهنه آسمان هستی ، او بود یگانه کوکب من
لالایی و شور و نغمه هایش ، بودند حکایت شب من
آغوش محبتش بنا کرد ، در عالم عشق مکتب من
با مهر و نوازش و تبسم ، لبخند نهاد بر لب من ، بر غنچه گل شکفتن آموخت

این عکس ظریف روی دیوار، تصویر شباب و مستی اوست
وان چوب قشنگ گاهواره ، امروز عصای دستی اوست
از خویش به دیگران رسیدن ، کاری ز خداپرستی اوست
شد پیر و مرا نمود برنا ، پس هستی من ز هستی اوست،    

 

نظر شما چیست ؟

شفاعت حضرت زهرا در روز محشر

سلام دوست من :  

 

سالروز فرخنده ولادت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه را تبریک میگویم . دوست من این روز روز بزرگی است . وهرچه که حاجت داری از این بی بی بخواه که شفیعه محشر است . دراین باره حدیثی از کتاب عوالم العلوم برای شما نقل می کنم :   

امام سجاد علیه السلام مى‏فرماید: «وقتى که قیامت فرا رسد، منادى ندا مى‏دهد: در این روز، ترس و اندوهى به خود راه ندهید. همه خوشحال از این عفو عمومى سربالا مى‏برند. فاطمه علیها السلام وارد محشر مى‏شود و گفته مى‏شود کسانى که به آیات ما ایمان آوردند و مسلمان شدند به جز مسلمانانى که دوستدار اهل‏بیت هستند، همگى سرها را بزیر اندازند. آن گاه اعلام مى‏شود: این است فاطمه دخت محمد صلى الله علیه و آله. او و همراهانش به سوى بهشت مى‏روند. خداوند فرشته‏اى را خدمت وى مى‏فرستد و مى‏گوید: حاجتت را از من بخواه!
فاطمه عرض مى‏دارد: پروردگارا! حاجت من آن است که مرا و کسانى را که فرزندان مرایارى کردند، مورد عفو قرار دهى.»  

 

نظر شما چیست ؟  

Liebe Mutter

سلام دوست من :  

 

این شعر زیبای آلمانی را  هم به همه مادران عزیز تقدیم می کنم :  

 

Kurz und bündig, ehrlich klar:
Mutter, Du bist wunderbar

Liebe Mutter,
Ich wünsch Dir Glück und Fröhlichkeit,
die Sonne soll Dir lachen,
Für heute und in alle Zeit,
will ich dir Freude machen.

Denn Muttertage, das ist wahr,
die sind an allen Tagen,
ich hab' Dich lieb das ganze Jahr,
 
das wollt ich Dir nur sagen  

 

  نظرتون درباره این شعر چیست ؟